пятница, 6 июля 2018 г.

Розробка уроку " Складносурядне речення, його будова і засоби зв'язку в ньому "


Тема : Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому.

Мета : Ознайомити учнів із поняттям про складносурядне речення, його будову і засоби зв’язку в ньому, навчити знаходити ССР у тексті, з’ясовувати смислові зв’язки між простими реченнями в складносурядному; розвивати вміння аналізувати й оцінювати виражальні можливості ССР; виховувати  шанобливе ставлення до природи.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.


Хід уроку
I.Організаційний момент.

II.Актуалізація опорних знань учнів.
1.     Фронтальне опитування:
- Який розділ науки про мову називається синтаксисом?
- Що таке пунктуація?
- Що називається реченням?
 -  Які бувають речення за будовою?
- Яке речення називається складним?

III. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Ознайомлення з епіграфом.

Світ природи одкривається перед ясними очима перших
літ пізнання , усі враження буття зливаються в невмирущу
гармонію , людяну, дорогоцінну ...
О. Довженко
IV.Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.
Робота зі слайдами « Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому “

V. Виконання системи творчих вправ на основі опрацьованого теоретичнного матеріалу.
1. Робота з текстом. Записати поданий текст, розставляючи пропущені розділові знаки; накреслити схеми складносурядних речень.

Липневе сонце хилиться до заходу але денна спека ще змагається з вечірньою прохолодою. Солодко сплять у норі під старезним дубом лисенята не прокинулася ще і їхня мати.  Глухо стогне горлиця та зрідка вловлюється тонке дзижчання мухи. Ледь чутно дзвенить бджола облітаючи чергову лісову квітку та басовито гуде чимось невдоволений волохатий джміль.

2.Диктант із коментуванням. Підкреслити в ССР граматичні основи , визначити розряди сполучників.
Пахне степ навкруги полином , і в хлібах половіють жита . То збоку вітер підкрадеться хитрою ласочкою , то на якусь мить він угамується і , прокотивши світло – зелену хвильку по траві , вляжеться , підігнувши пухкого хвоста. Синіє угорі ласкаве небо , а в ньому знов курличуть журавлі.

3.Робота в групах. Моделювання – дослідження. Придумати кінцівку речення так , щоб сполучник  і об’єднував :
а) однорідні члени речення ; ( I група )
 Наприклад. Зійшло сонце і прогнало темряву. Зійшло сонце , і темрява зникла.
Подув сухий вітер...
 У лісі з’явилися перші ягоди…

б) прості речення у складі ССР.( II група )
Прокинулись пташки...
Над річкою здіймався туман...

4.Творча хвилинка. Продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.
Грім помалу стихає, і...
Неподалік чулося дзюрчання води, а...
За селом росте пшениця, і...
Вже й каштани розцвітають навкруги , але...

5. Гра « Хто швидше ? « Утворити складносурядні речення, використовуючи подані пари іменників.
Блискавка – грім; небо – зорі.

VI.Підсумок уроку. « Мікрофон «

-Чим збагатив вас сьогоднішній урок ?
-Які речення називаються складносурядними ?
-Які існують смислові зв’язки між частинами ССР ?
-Якими є засоби зв’язку частин ССР ?

VII.Оцінювання учнів. Мотивація оцінок.

VIII.Домашнє завдання
1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником.
 2. Виписати з творів художньої літератури 6 складносурядних речень, пояснити засоби зв’язку, смислові відношення; побудувати схеми речень.

Комментариев нет:

Отправить комментарий